In conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 cu modificările și completările ulterioare, respectând prevederile art. VII din Ordonanţa de urgenţă nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare ı̂n domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, Unitatea Militară 02512 C București, cu sediul în Șos. Olteniței nr. 225, sector 4, organizează concurs pentru ocuparea postului vacant de execuție de personal civil contractual de tehnician debutant, după cum urmează:
- DENUMIREA POSTULUI: Inginer
- GRADUL/TREAPTA PROFESIONAL(Ă): debutant
- NUMĂRUL DE POSTURI SCOASE LA CONCURS: 1 post vacant
- NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție
- COMPARTIMENTUL/STRUCTURA: Compartimentul Administrare Rețele și INFOSEC/ Sectia stat major la U.M. 02512 C București
- DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 7 ore /zi între orele 8.00-15.00, 35 de ore/săptămână
- PERIOADA: nedeteminată
Condiții generale necesare pentru ocuparea postului prevăzute în art.15, din H.G.1336/2022:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii
Condiții specifice necesare pentru ocuparea postului:
– Studii de specialitate: studii universitare cu diplomă de licență în domeniul tehnic
– Perfecţionări (specializări): Studii superioare – profil tehnic, inginer (master)
– Vechime în muncă: nu este necesară.
– Vechimea în specialitatea studiilor: nu este necesară.
– Cunoștințe de operare/programare pe calculator(necesare și nivel):
– cunoştinţe de nivel avansat pentru utilizarea programelor de redactare documente şi calcul statistic;
– cunoştinţe nivel mediu pachete software pentru web file server, exchange și baze de date;
-cunoștințe nivel avansat în tehnologii de instalare și/sau configurare a rețelelor de calculatoare LAN.
– cunoștințe nivel mediu în tehnologii și standarde de cablare structurată;
– Acordul scris al persoanei care doreşte să candideze privind prelucrarea datelor personale, în vederea verificărilor ce se execută pentru obţinerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarată „admisă”.
– Apt medical.
– Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: redactarea computerizată a documentelor, atenție, spirit de observație, fermitate și calm, spirit de iniţiativă, comunicare, lucru în echipă, capacitate de analiză şi sinteză, rezistenţă la stres.
Documentele solicitate candidaților pentru întocmirea dosarului de concurs prevăzute în art. 35 din H.G. 1336/2022:
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
- a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. 1336 / 2022 (va fi pus la dispoziția candidatului, în vederea completării, la momentul depunerii dosarului) de candidat;
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
- e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- h) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. 1336 / 2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Tematica și bibliografia pentru concursul de încadrare a postului vacant de execuție de personal civil contractual de inginer debutant la Compartimentul Administrare Rețele și INFOSEC/ Sectia stat major din UM 02512 C București
Tematica:
- Calculatoare, stații de lucru (arhitectura, componente, caracteristici, periferice, diagnosticare, defecte, Basic Input/Output System, Unified Extensible Firmware Interface, tipuri de memorie ROM, RAM, volatile/nonvolatila, interfețe interne SATA, SCSI etc.);
- Medii pentru stocarea sau memorarea nevolatilă a datelor (HDD/SSD etc), arhitecturi de discuri RAID, non-RAID (JBOD), partiționarea MBR, GPT, sisteme de fișiere folosite de Microsoft Windows;
- Rețele de calculatoare (topologii de rețea, modele de referință OSI și TCP/IP), clase de adresare, protocoale de rutare, porturi, TCP handshake, protocoale (ARP, DHCP, DNS, ICMP, IPSec, Kerberos, RPC, SMTP, SSL/TLS, STP, VoIp.
- Instalarea, conectarea, configurarea și administrarea stațiilor de lucru cu Windows 10 și Windows 11;
- Instalarea, conectarea, configurarea și administrarea pachetelor Microsoft Office;
- Instalarea, configurarea și administrarea Microsoft Windows Server 2012/2012 R2, 2016 și 2019, inclusiv utilizarea batch file scripting și Powershell;
- Configurarea și administrarea serviciilor de rețea DNS, WINS și DHCP pe un sistem Microsoft Windows Server 2012/2012 R2;
- Instalarea, administrarea și configurarea Microsoft Active Directory (crearea și administrarea userilor, computerelor; grupurilor și Organizational Unit-urilor, drepturilor și permisiunilor utilizatorilor, aplicarea de politici de grup și politici de securitate etc.);
- Configuarea stațiilor de lucru într-un domeniu Microsoft Active Directory.
- Sisteme de gestiune a bazelor de date relaționale:utilizarea limbajului SQL și a extensiei procedural PL/SQL.
- Cunoștințe de baza despre audit IT și securitatea informației.
- Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare:
- I, Dispoziții generale;
- III, Informații secret de serviciu;
- V, Obligații, răspunderi şi sancţiuni;
- Hotărârea nr. 585/2002 privind pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare / Anexă:
- I, Dispoziţii generale;
- II, Clasificarea şi declasificarea informaţiilor. Măsuri minime de protecţie specifice claselor şi nivelurilor de secretizare;
- III, Reguli generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate.
Bibliografie:
- Legea nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, Mof.248/2022;
- Hotărârea nr. 585 / 2002 privind pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, Mof. 485/2002;
- G. nr. 781 / 2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu, 575/20020;
- Documentații de sisteme de operare MS Windows 11 (instalare și configurare, administrare), Microsoft SQL Server, MS SharePoint, documentații MS Windows Server 2012/2012 R2/2016/2019, MS Exchange 2019, administrare servere Proxy, documentații de echipamente Cisco, Juniper (swich / router).
- Cisco Certified DevNet Professional Devcor 350-01 – http://ptgmedia.pearsconcmg.com/samplepages.pdf
- Ghidul administratorului de calculatoare – http://cni.nt.edu.ro/new/wp-content/uploads/2013/06/Ghid_RO.pdf
Calendarul activităților specifice necesare ocuparii prin concurs sau examen a postului vacant de personal civil de execuţie de inginer debutant:
Nr.crt. | Etapizarea activității | Data/ora | Contact |
|
Depunerea dosarelor de concurs
|
16.12.2024 – 08.01.2025
Intervalul orar 08.00 – 15.00 |
Telefon Secretar 021.332.11.99/ int. 128 |
|
Selecţia dosarelor de concurs | 10.01.2025, ora 15.00 |
|
|
Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de concurs | 13.01.2025, ora 15.00 | |
|
Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs | 14.01.2025,
Intervalul orar 08.00 – 15.00 |
Telefon Secretar 021.332.11.99/ int. 128 |
|
Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs şi afișarea rezultatelor | 15.01.2025,
până la ora 15.00 |
|
|
Desfăşurarea probei scrise | 16.01.2025,
Intervalul orar 09.00 – 12.00 |
|
|
Corectarea și afișarea rezultatelor probei scrise | 17.01.2025,
Până la ora 12.00 |
|
|
Depunerea eventualelor contestații cu privire la rezultatul probei scrise | 20.01.2025, ora 15.00 -, în timpul orelor de program al unității | Telefon Secretar 021.332.11.99/ int. 128 |
|
Soluționarea eventualelor contestații cu privire la rezultatul probei scrise și comunicarea rezultatului contestațiilor | 21.01.2025, până la ora 15.00 | |
|
Susținerea interviului | 22.01.2025, începând cu ora 09.00 | |
|
Notarea interviului şi afişarea rezultatului la interviu | 23.01.2025, până la ora 15.00 | |
|
Depunerea eventualelor contestaţii ale rezultatului interviului | 27.01.2025,
Intervalul orar 08.00 – 15.00 |
|
|
Soluţionarea contestaţiilor cu privire la rezultatul interviului şi comunicarea rezultatului soluţionării acestora. | 28.01.2025,
până la orele 15.00 |
|
|
Comunicarea rezultatelor finale ale concursului | 29.01.2025,
până la ora 15.00 |
Note:
Prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările și completările ulterioare, dupa caz.
Pentru angajare, în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 53/2003 „Codul Muncii”, Republicată, cu modificările şi completările ulterioare, candidatul declarat admis la concurs are obligaţia să completeze dosarul profesional, până la data semnării contractului individual de muncă, cu fişa de aptitudine privind concluzia examenului medical la angajare, emisă de medicul specialist de medicina muncii potrivit art. 13-17 din Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare, care să ateste faptul că este apt pentru a presta munca specifică postului.
Nerespectarea acestei clauze atrage nulitatea contractului individual de muncă. În acest sens, candidaţii vor lua la cunoştinţă pe bază de semnătură despre aspectul mai sus menţionat.
Avizarea personalului privind accesul la informații clasificate de nivelul corespunzător Fișei Postului se face în conformitate cu prevederile art. 161-165 si art 167-169 din Hotărârea nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România.
Programul de lucru se desfăsoară de regulă în zilele lucratoare, între orele 8.00 – 15.00, însă pot exista situații în care acesta să se prelungească sau să se desfășoare în alte intervale orare, fără a depași prevederile din Legea nr. 53/2003. In acest sens candidații vor semna o declarație privind acceptarea unui program flexibil în funcție de necesitățile instituției
Prezentarea la post se face în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale, sau se solicită în maximum 3 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale, un termen ulterior care nu poate depăși 20 de zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale.
Toate activitațiile se vor desfășura la Unitatea Militară 02512 C București cu sediul în șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, telefon 021.332.11.99/ int. 128.