A N U N Ţ privind organizarea examenului de promovare în grad profesional/treaptă profesională, a personalului civil contractual, în posturi prevăzute cu studii medii, de execuţie, de Tehnician II în Laboratorul Sisteme pirotehnice și contramăsuri/ Secția Sisteme Energetice, respectiv Economist gradul I în cadrul Structurii financiar-contabile din Unitatea Militară 02512 C Bucureşti conform H.G. 1336/2022

La examenul de promovare în grad profesional/ treaptă profesională participă:

 – personalul civil contractual cu studii medii, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe posturi de Tehnician debutant, cu vechime ca debutant de minim 6 (şase) luni, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat referatele de evaluare, întocmite de către şeful ierarhic al acestora, în vederea participării la examen;

– personalul civil contractual cu studii superioare, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe postul de Economist gradul II, cu vechime în grad de minim 3 (trei) ani, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat raportul întocmit de către şeful ierarhic al acesteia, în vederea participării la examen.

Dosarul de înscriere la examen va conţine:

a) Pentru funcția de Tehnician II în Laboratorul Sisteme pirotehnice și contramăsuri/ Secția Sisteme Energetice

  1. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  2. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de 6 (şase) luni, realizată în funcţia tehnician debutant din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  3. raportul salariatului debutant, pentru activitatea desfășurată în funcția contractuală de debutant, întocmit conform modelului din Anexa nr. 8 la H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;

 

  1. fotocopii ale actelor de absolvire a studiilor/ programelor de perfecţionare profesională, certificate pentru conformitate cu originalul;
  2. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen.

 

b) Pentru funcția de Economist gradul I în cadrul Structurii financiar-contabile a Unității Militare 02512 C Bucureşti:

  1. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  2. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de minim 3 (trei) ani, realizată în funcţia Economist gradul II din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  3. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen.

 

Dosarele de înscriere la examen se depun în perioada 19.02-25.02.2025, între orele 07.30 – 15.30, la sediul U.M. 02512C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, la secretarul comisiei de examen şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dna. p.c.c. Matei Georgiana, telefon 021.332.11.99/ int. 128.

 

Tipul probelor de examen, locul, data şi ora desfăşurării acestora:

a) Pentru funcția de Tehnician II în Laboratorul Sisteme pirotehnice și contramăsuri/ Secția Sisteme Energetice:

INTERVIU: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 17.03.2025, ora 11:00 – 13:00.

b) Pentru funcția de Economist gradul I în cadrul Structurii financiar-contabile:

EXAMEN: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 17.03.2025, ora 09:00 – 11:00.

CALENDARUL  DESFĂŞURĂRII EXAMENULUI:

Nr. crt. ETAPIZAREA ACTIVITĂŢII DATA/ORA OBS./CONTACT

(la secretar)

     1. Depunerea dosarelor de înscriere la examen 19.02-25.02.2025

Intervalul orar 07.30-15.30

     2. Selecţia dosarelor de examen  

26.02.2025 între orele 07.30 – 15.30

     3. Afişarea rezultatelor la selecția dosarelor 27.02.2025, până la ora 15.30 Afişare la sediul U.M.02512C Bucureşti şi  pe pagina de INTERNET a ACTTM
     4. Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de examen 28.02.2025, între orele 07.30 – 15.30
     5. Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de examen şi afişarea rezultatelor 04.03.2025, până la ora 15.30 Afişare la sediul U.M.02512C Bucureşti şi  pe pagina de INTERNET a ACTTM
     6. EXAMENUL / INTERVIUL 17.03.2025

orele 09.00-11.00 pentru examen

orele 11.00-13.00 pentru interviu

U.M.02512 C
     7. Comunicarea în scris a rezultatelor examenului/ interviului 18.03.2025,

până la ora 13:00

Se comunică în scris salariatului
     8. Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatele examenului/ interviului 19.03.2025, ora 13:00
     9. Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatele examenelor şi comunicarea, în scris, a rezultatelor finale. 20.03.2025,

până la ora 12:00

Se comunică în scris salariatului

 

  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Tehnician II în  laboratorul Sisteme pirotehnice și contramăsuri/ Secția Sisteme energetice

Tematica:

  1. Principii generale de sănătate şi securitate în muncă
  2. Norme generale de apărare împotriva incendiilor
  3. Reglementările legale în vigoare în domeniul protecției mediului
  4. Organizarea activității experimentale în laboratorul de muniții și explozivi
  5. Aparatura și ustensilele utilizate în laboratorul de muniții și explozivi
  6. Executarea încercărilor în laboratoarele de încercări ale secției
  7. Tehnica lucrului cu gaze
  8. Încălzirea şi răcirea în laborator

 

Bibliografie:

  1. Legea 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 646/2006;
  2. HG 1425/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind Normele de aplicare a legii 319/2006, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 882/2006;
  3. Legea 307/2006 Legea apărării împotriva incendiilor, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 297/2019;
  4. OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1196/2005;
  5. Pogany – Tehnică experimentală în chimia organică, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1977 – Biblioteca UM 02512 C;
  6. Pincovschi – Îndrumătorul laborantului chimist, Editura Tehnică, Bucureşti, 1975,               – Biblioteca UM 02512 C;
  7. SR EN ISO/CEI 17025:2018 – Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări – Biblioteca UM 02512 C.

 

  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Economist gradul I în Structura financiar-contabilă
  1. Contractul individual de muncă, timpul de muncă, timpul de odihnă și salarizarea, reglementate de Codul muncii.
  2. Organizarea și conducerea contabilității instituţiilor publice.
  3. Contractul de achiziție publică/acordul-cadru: modalități de atribuire, executare.
  4. Salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
  5. Impozitul pe veniturile din pensii, salarii și asimilate salariilor.
  6. Principiile și procedurile privind formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice; responsabilităţile instituţiilor publice implicate în procesul bugetar.
  7. Exercitarea controlului financiar preventiv la entităţile publice; codul specific de norme profesionale pentru persoanele care exercită activitatea de control financiar preventiv propriu.
  8. Drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
  9. Cuantumul şi condiţiile de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cadrelor militare în activitate din Ministerul Apărării Naționale.
  10. Concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor.
  11. Formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului.
  12. Implementarea şi funcţionarea sistemului naţional de raportare – Forexebug; proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug.
  13. Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice; organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
  14. Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice; organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
  15. Întocmirea şi utilizarea documentelor financiar-contabile.
  16. Operaţiile de încasări şi plati în numerar prin casierie.

BIBLIOGRAFIA

Nr.

crt.

ACTUL NORMATIV
1. Legea nr. 53 /2003 – Codul muncii. ü Titlul II – Contractul individual de muncă;

ü Titlul III – Timpul de muncă şi timpul de odihnă;

ü Titlul IV – Salarizarea.

2. Legea contabilității nr. 82 /1991 (republicată). Integral
3. Legea nr. 98 /2016 privind achiziţiile publice. ü Capitolul I – Dispoziții generale;

ü Capitolul III – Modalități de atribuire;

ü Capitolul V – Executarea contractului de achiziție publică /acordului-cadru.

4. Legea-cadru nr. 153 /2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Corpul legii si Anexa nr. VI și VIII
5. Legea nr. 227 /2015 – Codul fiscal. ü Titlul IV – Impozitul pe venit (Capitolele I, III, VI și XIV ).
6. Legea nr. 500 /2002 privind finanţele publice. Integral
7. Ordonanța Guvernului nr. 119 /1999 (republicată) privind controlul intern şi controlul financiar preventiv. Integral
8. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923 /2014 (republicat)  pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu. ü Anexa nr. 1;

ü Anexa nr. 2.

 

9. Hotărârea Guvernului nr. 1.198 /2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională. Integral
10. Hotărârea Guvernului nr. 1.867 /2005 privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cadrelor militare în activitate din Ministerul Apărării. Integral
11. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111 /2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor. Integral
12. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.235 /2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003. Punctele 1 – 10 și 20.

 

13. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88 /2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. ü Capitolul I – Implementarea şi funcţionarea sistemului naţional de verificare, monitorizare, raportare şi control al situaţiilor financiare, angajamentelor legale şi bugetelor entităţilor publice.
14. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 517 /2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug. Integral
15. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 720 /2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora. ü Titlul III – Execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice (Capitolul III);

ü Titlul IV – Execuţia bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile şi bugetelor fondului de risc gestionate de instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (Capitolul III ).

16. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.792 /2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale. Integral
17. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.634 /2015 privind documentele financiar-contabile. ü Anexa nr. 1;

ü Anexa nr. 2.

18. Decretul nr. 209 /1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste. Integral

 

NOTE:

  1. Prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările şi completările ulterioare, după caz.
  2. Eventualele contestaţii se pot depune după selecţia dosarelor de examen şi după susţinerea examenului / interviului, la secretarul comisiei de examen şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dna. p.c.c. Matei Georgiana, telefon 021.332.11.99/ int. 128, la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4,
  3. Anunţul privind organizarea examenelor de promovare, rezultatele obţinute la selecţia dosarelor de înscriere la examen, precum şi rezultatele obţinute în urma contestaţiilor depuse la selecția dosarelor, se afişează, după finalizarea fiecărei etape, la sediul U.M. 02512C Bucureşti (punctul de control acces), din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, şi pe pagina de INTERNET a ACTTM la adresa: https://www.acttm.ro;
  4. rezultatele obținute la examenul scris/ proba de interviu, cele obținute în urma contestațiilor depuse la examenul scris/ proba de interviu, precum și rezultatele finale ale examenelor de promovare se comunică în scris salariaților în termenul prevăzut în calendarul de desfășurare a examenului;
  5. Prezentul anunţ privind organizarea examenului se afişează la sediul U.M. 02512C Bucureşti (punctul de control acces), din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, şi pe pagina de INTERNET a ACTTM la adresa: https://www.acttm.ro, începând cu data de 19.02.2025 până la finalizarea examenului.
Sari la conținut