ANUNŢ privind organizarea examenului de promovare în grad profesional/treaptă profesională, a personalului civil contractual, în posturi prevăzute cu studii superioare/medii, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C Bucureşti conform H.G.1336/2022 astfel:

– 1 post, studii superioare – Inginer II în Compartimentul administrare rețele și INFOSEC/ Secția stat major;

            – 1 post, studii superioare –  Referent de specialitate gr.II în cadrul Birou achiziții publice;

            – 1 post, studii medii – Asistent II în Laboratorul detecție și decontaminare CBR/ Secția tehnologii chimice pentru apărare CBRN,

            – 1 post, studii medii – Muncitor calificat III în cadrul Formațiunea cazarmare

 

 La examenul de promovare în grad profesional/ treaptă profesională participă:

            – personalul civil contractual cu studii superioare, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe postul de Inginer debutant, cu vechime ca debutant de minim 6 (şase) luni, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat raportul întocmite de către şeful ierarhic al acestuia, în vederea participării la examen;

            – personalul civil contractual cu studii superioare, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe postul de Referent de specialitate gr.III, cu vechime în grad de minim 3 (trei) ani, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat raportul întocmit de către şeful ierarhic al acesteia, în vederea participării la examen

            – personalul civil contractual cu studii medii, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe postul de Asistent stagiar, cu vechime ca debutant de minim 6 (şase) luni, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat raportul întocmite de către şeful ierarhic al acestora, în vederea participării la examen;

            – personalul civil contractual cu studii medii, de execuţie, din Unitatea Militară 02512 C, încadrat pe postul de Muncitor calificat IV, cu vechime în grad de minim 3 (trei) ani, pentru care șeful U.M. 02512C Bucureşti a aprobat raportul întocmit de către şeful ierarhic al acesteia, în vederea participării la examen.

Dosarul de înscriere la examen va conţine:

  1. a) Pentru funcția de Inginer II în Compartimentul Administrare Rețele și INFOSEC/ Secția Stat Major:
  2. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  3. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de 6 (şase) luni, realizată în funcţia Inginer debutant din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  4. raportul salariatului debutant, pentru activitatea desfășurată în funcția contractuală de debutant, întocmit conform modelului din Anexa nr. 8 la H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
  5. fotocopii ale actelor de absolvire a studiilor/ programelor de perfecţionare profesională, certificate pentru conformitate cu originalul;
  6. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen.

 Pentru funcția de Referent de specialitate gr.II în cadrul Birou achiziții publice:

  1. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  2. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de minim 3 (trei) ani, realizată în funcţia Referent de specialitate gr.II gradatia 2 din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  3. copie de pe ultimii 3 (trei) ani al raportului de evaluare a persoanei care participă la examen;
  4. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen. 

Pentru funcția de Asistent II în Laboratorul detecție și decontaminare CBR/ Secția Tehnologii chimice pentru apărare: 

  1. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  2. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de 6 (şase) luni, realizată în funcţia Inginer debutant din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  3. raportul salariatului debutant, pentru activitatea desfășurată în funcția contractuală de debutant, întocmit conform modelului din Anexa nr. 8 la H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
  4. fotocopii ale actelor de absolvire a studiilor/ programelor de perfecţionare profesională, certificate pentru conformitate cu originalul;
  5. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen. 

Pentru funcția de Muncitor calificat III în cadrul Formațiunea Cazarmare a Unității Militare 02512 C București: 

  1. cererea de înscriere la examen a candidatului;
  2. adeverinţa întocmită de structura de resurse umane cu privire la vechimea în funcţia şi gradul profesional în care este încadrat candidatul, din care să rezulte o vechime de minim 3 (trei) ani, realizată în funcţia Economist gradul II din care salariatul în cauză urmează să promoveze;
  3. copie de pe ultimii 3 (trei) ani al raportului de evaluare a persoanei care participă la examen;
  4. copie de pe fişa postului a persoanei care participă la examen.

 

Dosarele de înscriere la examen se depun în perioada 14.10 – 20.10.2025, între orele 07.30 – 15.30, la sediul U.M. 02512C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, la secretarul comisiei de examen şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, domnul plt.maj. Bugean Adrian, telefon 021.332.11.99/ int. 128.

 

Tipul probelor de examen, locul, data şi ora desfăşurării acestora:

  1. a) Pentru funcția de Inginer II în Compartimentul Administrare Rețele și INFOSEC/ Secția Stat Major:

EXAMEN: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 27.10.2025, ora 09:00 – 11:00

  1. b) Pentru funcția de Referent de specialitate gr.II, în cadrul Birou achiziții publice a Unității Militare 02512 C București:

EXAMEN: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 27.10.2025, ora 09:00 – 11:00

  1. c) Pentru funcția de Asistent II în Laboratorul Detecție și Decontaminare CBR/ Secția Tehnologii Chimice pentru Apărare

INTERVIU: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 27.10.2025, ora 11:00 – 13:00

  1. d) Pentru funcția de Muncitor calificat III în cadrul Formațiunea Cazarmare a Unității Militare 02512 C București:

INTERVIU: se desfăşoară la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, în data de 27.10.2025, ora 11:00 – 13:00 

            CALENDARUL  DESFĂŞURĂRII EXAMENULUI/INTERVIU:

Nr. crt. ETAPIZAREA ACTIVITĂŢII DATA/ORA OBS./CONTACT

(la secretar)

     1. Depunerea dosarelor de înscriere la examen 14.10-20.10.2025

Intervalul orar 07.30-15.30

     2. Selecţia dosarelor de examen 21.10.2025 între orele 07.30 – 10.30
     3. Afişarea rezultatelor la selecția dosarelor 21.10.2025, până la ora 15.30 Afişare la sediul U.M.02512C Bucureşti şi  pe pagina de INTERNET a ACTTM
     4. Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de examen 22.10.2025, între orele 07.30 – 13.30
     5. Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de examen şi afişarea rezultatelor 23.10.2025,

până la ora 15.30

Afişare la sediul U.M.02512C Bucureşti şi  pe pagina de INTERNET a ACTTM
     6. EXAMENUL / INTERVIUL 27.10.2025,

examen

orele 09.00-11.00 interviul

orele 11.00-13.00

U.M.02512 C
     7. Comunicarea în scris a rezultatelor examenului/ interviului 28.10.2025,

până la ora 10:00

Se comunică în scris salariatului
     8. Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatele examenului/ interviului 29.10.2025,

până la ora 12:00

     9. Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatele examenelor şi comunicarea, în scris, a rezultatelor finale. 30.10.2025,

până la ora 15:00

Se comunică în scris salariatului
  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Inginer II în Compartimentul Administrare Rețele și INFOSEC/ Secția Stat Major 

   Tematica:

  1. Calculatoare, stații de lucru (arhitectura, componente, caracteristici, periferice, diagnosticare, defecte, Basic Input/Output System, Unified Extensible Firmware Interface, tipuri de memorie ROM, RAM, volatile/nonvolatila, interfețe interne SATA, SCSI etc.);
  2. Medii pentru stocarea sau memorarea nevolatilă a datelor (HDD/SSD etc), arhitecturi de discuri RAID, non-RAID (JBOD), partiționarea MBR, GPT, sisteme de fișiere folosite de Microsoft Windows;
  3. Rețele de calculatoare (topologii de rețea, modele de referință OSI și TCP/IP), clase de adresare, protocoale de rutare, porturi, TCP handshake, protocoale (ARP, DHCP, DNS, ICMP, IPSec, Kerberos, RPC, SMTP, SSL/TLS, STP, VoIp;
  4. Instalarea, conectarea, configurarea și administrarea stațiilor de lucru cu Windows 10 și Windows 11;
  5. Instalarea, conectarea, configurarea și administrarea pachetelor Microsoft Office;
  6. Instalarea, configurarea și administrarea Microsoft Windows Server 2012/2012 R2, 2016 și 2019, inclusiv utilizarea batch file scripting și Powershell;
  7. Configurarea și administrarea serviciilor de rețea DNS, WINS și DHCP pe un sistem Microsoft Windows Server 2012/2012 R2;
  8. Instalarea, administrarea și configurarea Microsoft Active Directory (crearea și administrarea userilor, computerelor; grupurilor și Organizational Unit-urilor, drepturilor și permisiunilor utilizatorilor, aplicarea de politici de grup și politici de securitate etc.);
  9. Configuarea stațiilor de lucru într-un domeniu Microsoft Active Directory;
  10. Cunoștințe de baza despre audit IT și securitatea informației;
  11. Sisteme de gestiune a bazelor de date relaționale:utilizarea limbajului SQL și a extensiei procedural PL/SQL;
  12. Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare:
  • I  Dispoziții generale,
  • II  Informații secret de serviciu,
  • III Obligații, răspunderi şi sancţiuni;
  1. Hotărârea nr. 585/2002 privind pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare / Anexă:
  • I Dispoziţii generale,
  • II Clasificarea şi declasificarea informaţiilor. Măsuri minime de protecţie specifice claselor şi nivelurilor de secretizare,
  • III Reguli generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate.

Bibliografie:

  1. Legea nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, Mof.248/2022;
  2. Hotărârea nr. 585 / 2002 privind pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, Mof. 485/2002
  3. nr. 781 / 2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu, 575/20020;
  4. Documentații de sisteme de operare MS Windows 11 (instalare și configurare, administrare), Microsoft SQL Server, MS SharePoint, documentații MS Windows Server 2012/2012 R2/2016/2019, MS Exchange 2019, administrare servere Proxy, documentații de echipamente Cisco, Juniper (swich / router);
  5. Cisco Certified DevNet Professional Devcor 350-01 – http://ptgmedia.pearsconcmg.com/samplepages.pdf;
  6. Ghidul administratorului de calculatoare – http://cni.nt.edu.ro/new/wp-content/uploads/2013/06/Ghid_RO.pdf;
  7. Tanenbaum, Rețele de calculatoare.
  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Referent de specialitate gr.II, în cadrul Birou achiziții publice a Unității Militare 02512 C București

Tematica:

  1. Proceduri de achiziţii publice.
  2. Modul de întocmire a documentaţiei de atribuire.
  3. Încheierea contractelor de achiziţii publice.
  4. Evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurilor de achiziţii publice.
  5. Contestaţiile în procedura de achiziţii publice.

Bibliografie:

  1. Legea 98 din 19.05.2016 (actualizată) – privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial nr. 390 din 23.05.2016;
  2. nr. 395 din 02.06.2016 (actualizată) – pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului cadru din Legea 98/2016 – privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare (publicată în Monitorul Oficial nr. 423 din 06.06.2016);
  3. OUG 98 din 14.12.2017 (actualizată) privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii – modificări OUG nr. 16/2019;
  4. nr. 419 din 08.06.2018 pentru aprobarea normelor metodologice privind aplicarea prevederilor Ordonanţei nr. 98 din 14.12.2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii;
  5. Lege 101 din 19.05.2016 (actualizată) privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Cosiliului Naţional de Sluţionare a contestaţiilor (publicată în Monitorul Oficial nr. 393 din 23.05.2016);
  6. G. nr. 114 din 21.12.2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii (cuprinde modificările prevăzute în Legea nr. 195 din 01.11.2012 publicată în Monitorul Oficial nr. 753 din 08.11.2012).
  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Asistent II în Laboratorul Detecție și Decontaminare CBR/ Secția Tehnologii Chimice pentru Apărare 

Tematica:

  1. Principii generale de sănătate şi securitate în muncă;
  2. Norme generale de apărare împotriva incendiilor;
  3. Reglementările legale în vigoare în domeniul protecției mediului și abordării schimbărilor climatice pe palierul securității și apărării la nivelul național, european și euroatlantic;
  4. Organizarea activității experimentale în laboratorul de muniții și explozivi ;
  5. Aparatura și ustensilele utilizate în laboratorul de muniții și explozivi;
  6. Executarea încercărilor în laboratoarele de încercări ale secției;
  7. Concentrația soluțiilor.

Bibliografie: 

  1. Legea 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 646/2006;
  2. HG 1425/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind Normele de aplicare a legii 319/2006, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 882/2006;
  3. Legea 307/2006 Legea apărării împotriva incendiilor, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 297/2019;
  4. OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1196/2005;
  5. Pogany – Tehnică experimentală în chimia organică, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1977 – Biblioteca UM 02512 C;
  6. Pincovschi – Îndrumătorul laborantului chimist, Editura Tehnică, Bucureşti, 1975,               – Biblioteca UM 02512 C;
  7. SR EN ISO/CEI 17025:2018 – Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări – Biblioteca UM 02512 C.
  • TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA pentru  examenul de promovare în treapta profesională imediat superioară de Muncitor calificat III în cadrul Formațiunea Cazarmare a Unității Militare 02512 C București

Tematica:

  1. Principii generale de sănătate şi securitate în muncă;
  2. Norme generale de apărare împotriva incendiilor;
  3. Noțiuni generale despre mașini unelte;
  4. Mărimi și unități de măsură utilizate în tâmplărie;
  5. Noțiuni de baza: calcul arii, suprafețe, volume;
  6. Prelucrarea pieselor;
  7. Tehnologia fabricării mobilierului din lemn;
  8. Montarea mobilei;
  9. Lucrări de întreținere și reparații tâmplărie;
  10. Toleranțe și ajustaje în construcția și fabricarea produselor finite din lemn.

Bibliografie: 

  1. L319/2006 Legea securităţii şi sănătăţii în muncă;
  2. HG 1425/2006 cu modificările şi compeltările ulterioare privind Normele de aplicare a legii 319/2006 ;
  3. L307/2006 Legea apărării împotriva incendiilor;
  4. Curs tâmplar – https://anp.gov.ro/wp-content/uploads/2024/03/Suport-de-curs_Tamplar.pdf.

NOTE:

  1. Prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
  2. Eventualele contestaţii se pot depune după selecţia dosarelor de examen şi după susţinerea examenului/interviului, la secretarul comisiei de examen şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, domnul plt.maj. Bugean Adrian, telefon 021.332.11.99/int. 128, la sediul U.M. 02512 C Bucureşti, din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4;
  3. Anunţul privind organizarea examenelor de promovare, rezultatele obţinute la selecţia dosarelor de înscriere la examen, precum şi rezultatele obţinute în urma contestaţiilor depuse la selecția dosarelor, se afişează, după finalizarea fiecărei etape, la sediul U.M. 02512C Bucureşti (punctul de control acces), din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, şi pe pagina de INTERNET a ACTTM la adresa: https://www.acttm.ro;
  4. Rezultatele obținute la examenul scris/ proba de interviu, cele obținute în urma contestațiilor depuse la examenul scris/ proba de interviu, precum și rezultatele finale ale examenelor de promovare se comunică în scris salariaților în termenul prevăzut în calendarul de desfășurare a examenului;
  5. Prezentul anunţ privind organizarea examenului se afişează la sediul U.M. 02512C Bucureşti (punctul de control acces), din șos. Olteniței, nr. 225 sector 4, şi pe pagina de INTERNET a ACTTM la adresa: https://www.acttm.ro, începând cu data de 14.10.2025 până la finalizarea examenului.

 

Sari la conținut